سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خواص تخمه آفتابگردان خام، طبع، تاثیر بر کبد، چاقی و نکات مهم دیگ

تخمه آفتابگردان مزایای زیادی برای سلامتی، از جمله توانایی تحریک رشد مو، ترویج سلامت قلب، کمک به کاهش وزن، کاهش کلسترول و اثرات ضد سرطانی دارد. تخمه های آفتابگردان به عنوان یکی از محبوب ترین و آسان ترین میان وعده های موجود در دسترس هستند که نه تنها برای خوردن مفیدند، بلکه از مزایای سلامتی نیز برخوردار می باشند.

تخمه های آفتابگردان چه هستند؟

تخمه های آفتابگردان، دانه های گیاه آفتابگردان با نام علمی Helianthus annuus است. سه نوع بذر رایج آفتابگردان بطور معمول استفاده می شود – یکی از آن ها برای روغن و دو تای دیگر دارای سطوح متفاوت از چربی های تک و چند غیر اشباع و اشباع شده هستند. در این جا مزایای بالقوه سلامت تخمه آفتابگردان اهمیت پیدا می کند. بذرهایی که اغلب مصرف می شوند، به جای اینکه با یک پوسته سیاه پوشیده شده باشند، راه راه یا نقطه نقطه هستند.
تخمه آفتابگردان عمدتا به عنوان میان وعده در بسیاری از نقاط جهان مصرف می شود. آن ها را می توان بصورت کامل یا هسته جدا شده از پوسته مصرف کرد.

حقایق تغذیه ای تخمه آفتابگردان

تخمه های آفتابگردان فقط یک میان وعده نیستند. آن ها مقدار قابل توجهی از ویتامین E (آلفا توکوفرول) و B6 را به بدن می رسانند. بر طبق گزارش USDA، آن ها همچنین حاوی آنتی اکسیدان ها و کاروتنوئید های مختلفی که از سیستم ایمنی بدن پشتیبانی می کنند، هستند. مقدار متوسطی تیامین، سدیم، منیزیم، سلنیوم، منگنز و فسفر در تخمه های آفتابگردان وجود دارد، در حالی که پوسته بیرونی فیبر غذایی را فراهم می کند. همچنین مقدار کمی روی، مس و آهن نیز همراه با ویتامین های خانواده B در آن ها وجود دارند. شاید مهم ترین چیز در تخمه های آفتابگردان، میزان چربی های غیر اشباع با نام فیتواسترول باشد. یک چهارم فنجان تخمه آفتابگردان خشک، حاوی بیش از 200 کالری می باشد.

ادامه مطلب لینک زیر:

خواص تخمه آفتابگردان خام، طبع، تاثیر بر کبد، چاقی و نکات مهم دیگر