سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مضرات، طبع و خواص فلفل دلمه ای، نحوه مصرف اصولی و نکات دیگر

فلفل دلمه‌ای شیرین‌تر از فلفل خوشه‌ای است که شاید یکی از دلایل محبوب‎‌تر بودنش همین باشد. فلفل دلمه‌ای‌ها زرد، قرمز و نارنجی هستند. فلفل دلمه‌ای قرمز بیشترین مواد مغذی را دارد ولی در مجموع همه آنها برای سلامتی مفید هستند. در حال حاضر 10 خاصیت برای فلفل دلمه ای از نظر علمی ثابت شده است که در این مطلب به آنها و همه نکات مهم دیگر می پردازیم.

10 مزیت ثابت شده علمی

1-سلامت چشم: فلفل دلمه ای حاوی 30 نوع کاروتینید مختلف مثل آلفا-کاروتینید، بتا-کاروتینید و لوتئین است. کاروتینیدها عامل اصلی رنگ قرمز، زرد و یا نارنجی در بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات هستند. محققان کشف کرده‌اند بخاطر اینکه فلفل دلمه‌ای در جذب نور آبی واردشده به چشم موثر است می‌تواند به سلامت چشم کمک کند.

2- پیش‌گیری از سرطان: کاروتینیدها همچنین خواص آنتی اکسیدانی دارند که برای پیشگیری انواع سرطان‌ها مفید است. کاروتینیدها ریشه‌های آزاد را که اتم‌های اکسیژنی مخرب سلول هستند و بادیگر سلول‌ها واکنش می‌دهند را غیرفعال می‌کنند. فلفل دلمه رسیده حاوی بیشترین مقدار کاروتینید است. همچنین حاوی سولفور هستند که از سرطان پیشگیری می‌کند.

3- تقویت سیستم ایمنی بدن: فلفل دلمه رسیده سرشار از ویتامین c است. یک فنجان فلفل دلمه قطعه‌قطعه‌شده 157 درصد از ویتامین c روزانه موردنیاز را در اختیارتان قرار داده و باعث سلامتی شما می‌شود.

4- سرحال آوردن: اگر احساس ناخوشایندی دارید، مصرف ویتامین B6 را افزایش دهید. B6 موجود در فلفل دلمه‌ای به مغز شما در تولید سروتونین و نورپینفرین کمک می‌کند، این ماده شیمیایی به سرحال بودن شما کمک می‌کنند

5- کمک به خوابیدن: ویتامین B6 موجود در فلفل دلمه به تولید ملاتونین کمک می‌کند که به بدن شما برای تنظیم ساعت خواب کمک می‌کند.

ادامه مطلب لینک زیر:

مضرات، طبع و خواص فلفل دلمه ای، نحوه مصرف اصولی و نکات دیگر